Rok 2018 mal byť pre klub výzvou a ústrednou témou bola bez pochyby oslava 10. výročia založenia klubu. Aj keď sa sezóna rozbiehala relatívne pomaly, vyvrcholila vo vysokom tempe, vďaka ktorému sa nám spoločne podarilo pokoriť viacero rekordov.
Podujatia plné zážitkov
Sezónu sme odštartovali Zimným zrazom v tradičnej destinácii (Sudopark), pokračovali sme výjazdom na preteky DTM v Budapešti a zažili návrat do Zakopaného, kde sa uskutočnil jubilejný 10. oficiálny zraz. Napriek premenlivému počasiu sme si predĺžený víkend užili a adekvátne oslávili fantastický míľnik v histórii klubu. Leto a jeseň spestrilo niekoľko svadobných kolón a lokálnych akcií Audi and Coffee. V Košiciach sa podarilo zlomiť rekord v počte áut v svadobnej kolóne, za ktorú sa chcem všetkým členom úprimne poďakovať. Dátumovo netradičný ART opäť vypredal štartové pole a takmer vypredaní sme cestovali aj do Neckarsulmu a Ingolstadtu (Tour de Neckarsulm). Krásny záver roka spestrili vianočné akcie v Bratislave, Košiciach, Martine, Svite a Leviciach.
Klubové akcie sú najväčším aktívom klubu. Som veľmi rád a vďačný všetkým spoluorganizátorom, ktorí priložili ruku k dielu, že sa nám podarilo udržať trend v počte, návštevnosti a úrovni akcií. S rastúcim počtom členov je príprava akcie vrátane výberu miesta náročná a ostane i naďalej najväčšou výzvou pri organizácii.
#MySmeAudiClub alebo Audi v každom meste
Veľký úspech zožala online kampaň, v ktorej nám členovia i nečlenovia posielali krásne fotky svojich Audiniek zo všetkých kútov Slovenska. Súťaž sme v júni, vďaka veľkému úspechu, predĺžil až do konca roka. Jej formát a výstupy mali pozitívny zásah a priniesli klubu organické šírenie reklamy. Čerešničkou na torte bol aj kalendár na rok 2019, ktorý sa nám podarilo dať dokopy vďaka veľkému počtu skvelých výstupov. Aktivita #MySmeAudiClub prepojila vnímanie celoslovenského pôsobenia klubu, a zároveň ukázala krásne zákutia našej krajiny.
Upgrade registračného systému a retenčné kampane pomohli k nárastu členskej základne
Každodenná administrácia členstiev a ich predlžovanie, ako aj zvýšená intenzita komunikácie s členmi podnietila vývoj nadstavby registračného systému a hlavne výstup pre členov klubu. V novej sekcii Garáž na webovej stránke tak členovia nájdu informácie o ich objednávkach a členstve. Personálna posila v administrácii a kampane cielené na členov s nepredĺženým členstvom priniesli úspech v podobe nárastu členskej základne. Ku koncu roka sa počet registrovaných členov klubu vyškriabal až na číslo 690.
Úspechy aj v online
Synergický efekt vyššie popísaných aktivít prispel aj k nárastu fanúšikov na sociálnych sieťach. Kým fanpage vystúpala na utešený počet 5200 sledovateľov, v otvorenej skupine sme dosiahli métu 22 000. Instagram si bez platenej podpory získal 1300 fanúšikov, čo je taktiež krásne číslo.
Výzvy, ktoré sa nepodarilo prekonať
Ani vyššie popísané úspechy a konzistentný výkon nám nepomohli k získaniu väčšieho počtu partnerov a sponzorov. Pri tom sila komunikačných kanálov a ich dosah sú, v pomere s cenou za partnerstvo, na dostupnej úrovni.
Klubový e-shop zaznamenal v uplynulom rok nebývalý nárast objednávok. Ich nepravidelnosť a neočakávané nápory na vybrané produkty najmä v dovolenkovom období nám dali zabrať. Vzhľadom na nepravidelné odbery by bolo náročné udržiavať sklad s veľkým počtom zásob produktov s rôznymi veľkosťami, a tak sú niektoré produkty vyrábané „kusovo“, čo navyšuje jeho cenu. Rok 2018 nám však poskytol dôležité informácie, ktoré nám pomôžu pri prestavbe sortimentu a nastavení ďalšieho fungovania.
Plánovanie v plnom prúde
Aj keď sa rok 2018 ešte neskončil, práce na budúcoročnej sezóne už začali. Okrem zmien v e-shope sú v štádiu rozpracovania projekty upgradu mobilnej aplikácie a synchronizácia administrácie členstva s uzavretou facebookovou skupinou spojená so zmenami v administrácii facebookových skupín. Veľký dôraz sa budeme snažiť klásť na udržanie retencie a všetkých pozitívnych zmien a opäť chystáme aj niekoľko prekvapení.
Nevyhnutná transformácia
Občianske združenie Audi-klub.sk dosiahlo v rámci svojich možností maximum. Manažment 500 objednávok v e-shope, registrácia a predlžovanie členstva pri 700 členoch, organizácia 7 väčších akcií, spravovanie a tvorba obsahu pre komunikačné kanály, účtovné a administratívne povinnosti nie sú dlhodobo udržateľné v rámci dobrovoľníckej činnosti 3 ľudí. Klub je vnímaný ako profesionálna organizácia jednej z najprestížnejších automobilových značiek sveta, a tak nároky a požiadavky členov na rýchlosť administrácie a „služby“ klubu stúpajú a sú nekompromisné. V záujme ich naplnenia bude klub musieť nájsť model financovania, ktorý by zabezpečil permanentné fungovanie 1 administrátora na minimálne polovičný úväzok. Samotné naplánovanie transformácie však bude za plného chodu náročné a vyžiada si veľa času a energie.
Záverečné hodnotenie
Máme za sebou veľmi náročný rok, ktorý priniesol veľa úspechov a spoločných zážitkov. Osobne ma najviac teší pozitívna atmosféra v klube a chuť členov rozvíjať ho ďalej. Jubilejný 10. ročník fungovania prepísal niekoľko rekordov, no zároveň ukázal, aké výzvy v blízkej i ďalekej budúcnosti na klub čakajú. Pevne dúfam, že sa nám podarí prelomiť ľady a získať viac pravidelných menších sponzorských prostriedkov, ktoré by nám pomohli v ďalšom fungovaní a konzistentnom reprezentovaní značky, ktorá nás spája. Z celého srdca ďakujem všetkým členom, partnerom (Audi Slovensko, Audi Service, Chemical Guys a M&M Autotechnik), priaznivcom za podporu. Špeciálne poďakovanie je pre tých, ktorí prispeli svojim časom a aktivitou k fungovaniu klubu a teším sa na spoločné zážitky v novom roku.
Text: Stanislav Mucha (prezident Audi Club International Slovensko)