Veľmi podobný program, no stále nové zážitky. Aj keď Tour de Neckarsulm napísal už 6. list v klubovej histórii, každé jedno vydanie prinieslo niečo nové a neopakovateľné. Tohoročná výprava po stopách 4 kruhov sa vypredala veľmi rýchlo. 2 miesta na súpiske obsadili výhercovia facebookovej súťaže generálneho partnera klubu Audi Slovensko a až na dvoch „recidivistov“ bol Tour de Neckarsulm pre všetkých premiérový.
Včasný odchod zo Slovenska a priaznivá dopravná situácia nám umožnili začať program s miernym predstihom. Začiatky bývajú ťažké a pri návšteve MTM nám šťastie neprialo. Väčšina aktuálne rozrobených projektov z dielne Rolanda Mayera niesla štatút „neverejné“. Napriek tomu sa nám podarilo odfotiť s Rolandom pri „vytunenej“ R8, ktorá dosiahla na trati rekord 335 km/h.
Nasledoval krátky presun do neďalekého centra Audi Driving Experience v Neuburgu. Pri káve sme ticho závideli účastníkom aktuálne prebiehajúceho školenia na okruhu. Bohužiaľ, táto atrakcia sa do nabitého programu nezmestila. Na nás už v blízkom Ingolstadte čakal riadny kus histórie Audi.
Vďaka dobrým vzťahom s materskou organizáciou sme mali možnosť vzhliadnuť neverejnú zbierku stovky historických modelov Audi, Horch, DKW, NSU a Wanderer zo rôznych časových období. Centrum Audi Tradition sme navštívili vôbec po prvý krát a vystavené exponáty pohladili automobilovú dušu najmä vyznávačom histórie.
Tej bol venovaný aj ďalší hodinový blok v Museum Mobile, počas ktorého sme mohli v skratke počuť i vidieť prehľad najdôležitejších míľnikov histórie našej obľúbenej značky. Audi, jeho história i súčasnosť na nás dýchali zo všetkých strán, a to aj pri potulkách po Audi Forum. Nikde na svete neexistuje miesto s vyššou koncentráciou Audiniek. Miestami by si človek myslel, že Audi vlastní v Ingolstade každá rodina.
Pri presune do vzdialeného Neckarsulmu sme mleli z posledného, aj keď flotila v modelovom zložení 2 x nová Q7, 1 x SQ7 i SQ5, S5, A6 a staršia Q7 razila cestu po diaľniciach s neobmedzenou povolenou rýchlosťou v rezkom tempe. Dlhý a programovo štedrý deň zavŕšila večera v tradičnej bavorskej krčme. Odmena v podobe oroseného, nepasterizovaného, domáceho ležiaka a pečené koleno boli zaslúženou odmenou pre 20 nadšencov zo Slovenska.
Deň 2 nášho výjazdu patril prehliadke výrobných hál v Neckarsulme. Úroveň automatizácie 25% v hale R8 pôsobila kontrastne s 96%-nou výrobou ostatných modelov. Moderné výrobné linky dbajúce o komfort zamestnancov, čistotu, no najmä kvalitu pracovali v plnom nasadení. Každý deň opustí výrobu v Neckarsulme viac ako 1000 nových áut, z toho len 13 tvorí model R8. Precízne prepracovaný systém logistiky i výroby, moderné technológie a úžasná nadčasovosť riešení ohúrili azda každého z nás. Novinkou v programe bola návšteva montážnej haly interiéru nového Audi A8. Keďže v rámci prehliadok výroby nie je možné fotografovať a popísanie celkového dojmu asi ani nie je možné, môžeme len „sucho“ skonštatovať – treba zažiť.
Samotné Audi Forum v Neckarsulme je reprezentatívnym miesto, v ktorom si okrem nákupov môžete prísť prevziať aj svoju novú Audinku. Tento rituál zahŕňa obed v reštaurácii Nuvolari, prehliadku fóra i návštevu výroby. Nový majiteľ po tomto programe určite nasadá do svojho nového auta s nadšením.
V posledný deň výjazdu obsahuje program už len jednu zastávku. Technické múzeum v neďalekom Sinsheime ponúka taktiež silnú dávku histórie. Okrem exponátov z 2. svetovej vojny tu nájdete modely rôznych značiek, ale aj lietadlá s možnosťou prehliadky ich interiéru.
Dlhá cesta domov utekala pomerne rýchlo. Po tom, čo sme videli máme naše Audinky radšej ešte o niečo viac a vieme. Audi je na mape automobilovej histórie dôležitým činiteľom. Sme hrdí na to, že patríme ku komunite fanúšikov značky, ktorá sa počas celej svojej histórie snažila prinášať inovácie a vynálezy. Tieto praktiky poznáme aj zo súčasnosti. Či už sa nám novodobé trendy a technológie páčia alebo nie, Audi vie, kam sa automobilizmus uberá a patrí medzi lídrov v oblasti vývoja a napredovania.
Na záver by sme sa radi poďakovali všetkým účastníkom výjazdu Tour de Neckarsulm i generálnemu partnerovi klubu, Audi Slovensko, za podporu pri organizácii.